Директор Агрофірми «Ольгопіль» Павло Каленич прокоментував інформаційному ресурсу «Кurkul», чому фермери не поспішають продавати зерно.
У попередні роки в березні-квітні аграрії зазвичай продавали залишки зерна, і з чистими складами та вирученими грошима входили в новий агросезон. Війна змінила цю парадигму. По-перше, ціна на зерно в цьому році була значно нижчою, по-друге — виникали великі проблеми з реалізацію та логістикою, а по-третє — на 1 липня 2022 року в Україні залишалось 16,9 млн т зерна з сезону 2021, пише kurkul.com. Відтак фермери мали на руках зерно з двох сезонів, а тому у багатьох виникли проблеми зі зберіганням.
Агрофірма «Ольгопіль» підготувалася до таких викликів, і подібних ситуацій не мала. На сьогодні елеваторна потужність підприємства складає 34 тис. т механізованого зберігання. Крім того, є складські приміщення без механізації на 10–13 тис. т, які використовують насамперед для посівного матеріалу. Адже господарство досить успішно займається товарним виробництвом зерна і насіння.
«Ті господарства, які працюють і прогнозують ситуацію на кілька кроків вперед, давно подбали про зростання потужностей для зберігання зерна. Адже агробізнес сьогодні це не просто про те, як виростити й зібрати гарний урожай, а про те, як своєчасно і ефективно реалізувати його, щоб подбати про розвиток господарства, колективу і громади, на землях якої господарюєш», — зазначив директор господарства Павло Каленич..
З його слів, головні перепони в минулому та поточному сезонах стосувалися реалізації. Війна в країні уповільнила темпи експорту, порушила логістику і збила ціни. Так, торік агрофірма реалізувала кукурудзу за $275/т, а сьогодні вартість складає $219/т. Тобто ціна не покриває витрат.
«Минулого літа в господарстві спробували вивозити зерно власними силами в Румунію та Словаччину. Партнери пропонували хорошу ціну, але навіть з власним транспортом доставка була дуже затратною, – каже Павло Каленич. – У нас є достатньо власних машин, але 15 днів на доставку однієї фури із зерном у Словаччину, це не нормально. Має бути напрацьована логістика для вивозу агроекспорту залізницею, автошляхами, річками, портами. І треба це робити вже зараз, на порозі нового сезону, який принесе новий урожай і прибутки для відбудови країни після Перемоги. А вона обов’язково буде, маю надію, цього року».
За матеріалами: https://kurkul.com